Spēle
UNO
Galda spēle, kur spēlētājam pirmajam jāatbrīvojas no visām kārtīm.
Spēles pamatinformācija
Aptuvenais spēles garums nav norādīts.
Spēlē piedalās 2 līdz 10 dalībnieki.
Ieteicamais dalībnieku vecums ir sākot no 7 gadiem.
Spēlei nepieciešams

UNO kārtis.

Šo spēli var spēlēt arī ar parastajām spēļu kārtīm - Poļu cūkas.

Noteikumi īsumā

Katram spēlētājam izdala 6 kārtis. Vienu kārti ar seju uz augšu noliek galda vidū. Šī kārts drīkst būt tikai cipara kārts. Ja nav cipara kārts, tad jāņem no atlikušo kāršu kaudzītes vienu kārti līdz tā ir cipara kārts. Nederīgās kārtis iemaisa atlikušo kāršu kaudzītē. Atlikušās kārtis noliek ar seju uz leju blakus tai atvērtajāi kārtij.

Spēles sākums

Tiek izlozēts pirmais spēlētājs. Pirmais spēlētājs uz atvērtās kārts var likt kārti, kas ir tādā pašā krāsā un/vai ar tādu pašu simbolu vai melnā kārts (krāsu maiņa, kāršu maiņa vai +4). Ja spēlētājam nav neviena derīga kārts vai viņš nevēlas nevienu likt, tad viņam no atlikušo kāršu kaudzītes jāpaņem augšējā kārts. Ja arī šī kārts nav derīga vai spēlētājs to nevēlas izspēlēts, tad viņš saka, ka nav ko likt un gājienu izdara nākamais spēlētājs.

Spēles gaita

Ja spēlētājs izspēlēt speciālo kārti, tad jārīkojas sekojoši:

  • krāsas maiņa: spēlētājs, kurš lika nosaka kādas krāsas vienas kārti drīkst likt nākamais spēlētājs. Melno krāzu nedrīkst teikt.
  • +4: nākamais spēlētājs paceļ 4 kārtis no atlikušo kāršu kaudzītes un izlaiž šo gājienu. Spēlētājs, kas izspēlēja +4, nosaka kādas krāsas kārti aiznākamais spēlētājs var likt (melnu nedrīkst teikt).
  • +2: nākamais spēlētājs paceļ 2 kārtis no atlikušo kāršu kaudzītes un izlaiž šo gājienu.
  • virziena maiņa: mainās spēles virziens uz pretējo.
  • bloks: nākamais spēlētājs izlaiž šo gājienu.
  • kāršu maiņa: spēlētājs, kurš uzlika šo kārti samainās ar visām savām kārtīm ar spēlētāju pēc savas izvēles.

Kar spēlētājam rokā palikusi viena kārts, viņam skaļi jāsaka "UNO". Ja kāds cits spēlētājs paspēj pirms viņa pateikt "UNO", tad spēlētājam, kuram rokā viena kārts, ir jāpaceļ no atlikušo kāršu kaudzītes 2 kārtis.

Ja kādam spēlētājam rokās ir identiska kārts tai, kas atrodas izspēlēto kāršu kaudzē pašā augšā, tad viņš to drīkst izspēlēt jebkurā brīdī pat ja nav viņa gājiens. Pēc kārts izspēlēšanas gājiens ir nākamajam spēlētājsm pēc šīs kārts izspēlējušā spēlētāja.

Spēles beigas

Ja spēlē uz punktiem, tad spēle beigas, kad pirmais spēlētājs ir pārsniedzis norunāto punkt skaitu.

Ja spēlē bez punktiem, tad spēle beidzas, kad palicis tikai viens spēlētājs ar kārtīm rokās.

    Punkti kārtīm ir sekojoši:
  • parastās ciparu kārtis ir tik vērtas, cik uz tās rāda cipars;
  • +4 ir vērta 70 punktus;
  • +2, bloks, virziena maiņa ir vērtas 20 punktus;
  • krāsas maiņa un kāršu maiņa ir vērta 50 punktus;
Uz punktiem spēli parasti spēlē līdz kāds pārsniedz 500 punktus. Šis spēlētājs ir zaudējis šo spēli. Spēli var beigt vai turpināt ar tiem spēlētājiem, kam vēl nav pāri 500 punktiem, līdz paliek tikai viens spēlētājs.

Spēles papildinājumi un versijas
Pirms spēles var sarunāt ka izmanto kādus no minētajiem papildinājumiem.
  • “7” = spēlētājs kurš izspēlējis šo kārti mainās ar visām kārtīm ar kādu no spēlētājiem pēc izvēles. Šis noteikums ir komplektam bez kāršu maiņas kārts;
  • “+4” = spēlētājs (turpmāk SP1) kuram būtu jāceļ 4 kārtis var izaicināt spēlētāju (turpmāk SP2), kas izspēlējis šo kārti. Ja SP2 ir cita kārts, ko viņš varēja likt “+4” vietā, tad SP2 jāpaceļ 4 kārtis. Ja SP2 nav citas kārt, ko likt “+4” vietā, tad SP1 paceļ 6 kārtis. Ja ir uzlikti vairāki “+4”, tad cipari summējas;
  • “0” = visi spēlētāji padod savas kārtis blakus spēlētājam spēles gaitas virzienā;
  • “0” = visi spēlētāji pēc iespējas ātrāk liek roku uz izspēlēto kāršu čupas. Tas kurš pēdējais uzliek (vai vispār neuzliek) roku, paceļ vienu kārti (vai tik, cik nulles tika uzliktas) no galvenās čupas;
  • nedrīkst spēli beigt ar melno kārti. Ja spēlētājam rokās pēdējā ir melnā kārts (+4 vai krāsas maiņa), tad spēlētājam jāņem no galvenās kaudzes vēl viena kārts. Tad tikai var likt kādu no rokā esošajām kārtīm, ja der.